سه شنبه ۱۶ اسفند ۰۱

روش طراحي لوگو

طراحي لوگو

طراحي لوگو معرفي يك مجموعه و شخص با آن نماد و نوشته به حساب مي آيد, براي خلق يك لوگو مفهومي و زيبا و ماندگار بايد زمان مناسبي گذاشته شود. تاريخچه اين عناصر و تصاوير به انسان هاي اوليه باز ميگردد زماني كه آنها از طريق نشانه ها و علامت با يكدگير مفهوم را به هم منتقل مي كردند.

براي خلق يك آرم بايد جوانبي را در نظر گرفت كه مهمترين آنها در قسمت زير بيان شده است:

اولين قدم:

اولين قدم در خلق لوگو داشتن علم و هنر گرافيك و ايده پردازي است. ايده پرداز كيست؟ به فردي كه ايده را خلق و پياده مي كند ايده پرداز گفته مي شود. ايده پردازي بايد با مهارت ها و توانمندي هايي همراه باشد. كه داشتن ذهني خلاق در طراحي لوگو يكي از اركان مهم در خلق اثري ماندگار است

قدم دوم :

قدم دوم در طراحي لوگو روانشناسي صنعتي است

روانشناس صنعتي كيست؟

طراحي لوگو

روانشناسي صنعتي دانش بررسي رفتار انسان ها در شغل هاي گوناگون است كه كمك مي كند از طريق روانشناختي يك سازمان و يك ارگان بهترين بازدهي را داشته باشد

در طراحي لوگو افراد با ذهنيت ها و شغل هاي گسترده اي به طراح مراجعه مي كنند از اين رو طراح از طريق مشاوره و ذهن خواني  بايد مراجع كننده را روانشناسي كند و با رعايت اصول طراحي ,ذهن خود را جاي ذهن مراجعه كننده قرار دهد تا بتواند بهترين طرح را در چارچوبي خاص با ذهنيت طرف مقابل به او ارائه دهد.

قدم سوم :

قدم سوم در طراحي نشان واره داشتن علم روانشناسي رنگ است.

روانشناسي رنگ ,طراحي كردن لوگو و  رنگ ها و بوجود آوردن آنها يك كار ذهني و دروني و فردي است . چيزي كه باعث ايجاد و بروز يك عكس العمل در يك فرد مي شود ممكن است در افراد ديگر باعث ظهور واكنش هاي مختلفي گردد. گاهي اين واكنش ها به دليل اولويت بندي هاي شخصي است و گاهي به دليل پس زمينه ي فرهنگي فرد كه در هر فرد متفاوت است.

نتيجه:

در نوشته هاي بالا قسمت هايي از بخش هاي مهم در طراحي لوگو ذكر شده است .

هر كدام از بخش هاي بالا مي تواند مكمل يكديگر باشند و اگر هر كدام به درستي اجرا نشود مي تواند مشكل اساسي در طراحي لوگو به وجود آورند. طراح با استفاده از مراحل گوناگون مي تواند لوگويي و ماندگار و مفهومي خلق كند تا بيننده با اولين نگاه به مفهوم و نگرش آن نشان واره پي ببرد.

هرچقدر لوگو پيچيده تر باشد از مفهوم اصلي آن دور مي شود بنابراين بهتر است علامت به نوعي خلق شود كه از مفهوم اصلي دور نشود و بتواند بيننده را به سمت خود بكشاند.

منبع: https://rivall.ir/%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d9%84%d9%88%da%af%d9%88/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.